Obszary aktywności oceniane na lekcjach zajęć technicznych:
– aktywność na lekcjach,
– prace wytwórcze wykonywane na lekcjach,
– zadania dodatkowe,
– odpowiedzi ustne,
– testy,
– zadania domowe,
– przygotowanie uczniów do zajęć.
Zasady oceniania:
– na lekcjach zajęć technicznych oceniane są wyżej wymienione obszary;
– ocena zależy od poziomu wymagań na dany stopień, sposobu rozwiązania, prezentacji rozwiązania, estetyki, systematyczności
(wywiązanie się w terminie);
– uczeń ma obowiązek systematycznego i estetycznego prowadzenia zeszytu przedmiotowego, który również podlega ocenie;
– po długiej usprawiedliwionej nieobecności uczeń może być nieprzygotowany do lekcji;
– w ciągu półrocza uczeń ma prawo zgłoszenia jeden raz nieprzygotowania do lekcji, bez podania powodu;
– za zgłoszony przed lekcją brak zeszytu lub materiałów uczeń otrzymuje minusa
– za niezgłoszony przed lekcją brak zeszytu lub materiałów uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną;
– sprawdziany (testy) będą zapowiadane z dwutygodniowym wyprzedzeniem i oceniane do dwóch tygodni;
– czas trwania sprawdzianu (testu) wynosi 40 min;
– każdy uczeń ma prawo do otrzymania dodatkowych ocen, które może uzyskać, biorąc udział w konkursach, wykonując i przygotowując
referat na temat określony przez nauczyciela lub stworzy własny projekt pracy (po uzgodnieniu z nauczycielem);
– nieobecność na lekcji nie zwalnia ucznia od obowiązku sporządzenia zadania domowego oraz opanowania
wiadomości i umiejętności.
POZIOMY WYMAGAŃ PROGRAMOWYCH
ZAJĘCIA TECHNICZNE
POZIOMY WYMAGAŃ
Ocena niedostateczna :
-
uczeń nie opanował
wiadomości i umiejętności, które konieczne są do dalszego kształcenia
-
nie potrafi rozwiązać zadań
o elementarnym stopniu trudności z pomocą nauczyciela
-
nie potrafi bezpiecznie
posługiwać się narzędziami, przyborami, sprzętem technicznym
-
nie wykazuje zainteresowania
przedmiotem
ocena dopuszczająca:
-
uczeń ma braki w
wiadomościach i umiejętnościach określonych programem ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego
kształcenia
-
rozwiązuje z pomocą
nauczyciela typowe zadania o niewielkim stopniu trudności
-
potrafi wykonać bardzo
proste doświadczenie z pomocą nauczyciela
ocena dostateczna :
-
uczeń opanował w podstawowym
zakresie wiadomości i umiejętności określone programem nauczania
-
potrafi zastosować wiadomości w
rozwiązywaniu typowych zadań z pomocą nauczyciela
-
potrafi wykonać proste
doświadczenie z pomocą nauczyciela
-
zna nazwy podstawowych narzędzi,
przyborów, sprzętu technicznego
ocena dobra:
-
uczeń opanował w dużym
zakresie wiadomości i umiejętności określone programem nauczania
-
poprawnie stosuje wiadomości
w rozwiązywaniu typowych problemów
-
potrafi bezpiecznie wykonać
zaplanowane doświadczenie
-
prawidłowo posługuje się
narzędziami, przyborami, sprzętem technicznym
ocena bardzo dobra :
-
uczeń w pełnym zakresie
opanował wiadomości i umiejętności programowe
-
potrafi zastosować posiadaną
wiedzę w rozwiązywaniu problemów
-
jest samodzielny, korzysta z
różnych źródeł informacji
-
potrafi zaplanować i bezpiecznie
przeprowadzić doświadczenie, eksperyment
-
prowadzi zeszyt przedmiotowy
i zeszyt ćwiczeń
-
jest zawsze przygotowany do
lekcji
ocena celująca :
-
uczeń posiada wiadomości i
umiejętności znacznie wykraczające poza materiał przewidziany programem
-
potrafi stosować wiadomości
w sytuacji nietypowej
-
umie formułować problemy
-
proponuje oryginalne rozwiązania
-
prowadzi zeszyt przedmiotowy i
zeszyt ćwiczeń
-
reprezentuje szkołę na konkursach :
BRD i Pierwszej Pomocy i innych