Organizacja pracy w klasie II

  1. Książka i zeszyt.
  2. Tematyka zajęć.
  3. System oceniania.
  4. Kontrakt.

Obszary aktywności oceniane na lekcjach zajęć technicznych:

– aktywność na lekcjach,

– prace wytwórcze wykonywane na lekcjach,

– zadania dodatkowe,

– odpowiedzi ustne,

– testy,

– zadania domowe,

– przygotowanie uczniów do zajęć.

 

Zasady oceniania:

– na lekcjach zajęć technicznych oceniane są wyżej wymienione obszary;

– ocena zależy od poziomu wymagań na dany stopień, sposobu rozwiązania, prezentacji rozwiązania, estetyki, systematyczności (wywiązanie się w terminie);

– uczeń ma obowiązek systematycznego i estetycznego prowadzenia zeszytu przedmiotowego, który również podlega ocenie;

– po długiej usprawiedliwionej nieobecności uczeń może być nieprzygotowany do lekcji;

– w ciągu półrocza uczeń ma prawo zgłoszenia jeden raz nieprzygotowania do lekcji, bez podania powodu;

– za zgłoszony przed lekcją brak zeszytu lub materiałów uczeń otrzymuje minusa

– za niezgłoszony przed lekcją brak zeszytu lub materiałów uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną;

– sprawdziany (testy) będą zapowiadane z dwutygodniowym wyprzedzeniem i oceniane do dwóch tygodni;

– czas trwania sprawdzianu (testu) wynosi 40 min;

– każdy uczeń ma prawo do otrzymania dodatkowych ocen, które może uzyskać, biorąc udział w konkursach, wykonując i przygotowując referat na temat określony przez nauczyciela lub stworzy własny projekt pracy (po uzgodnieniu z nauczycielem);

– nieobecność na lekcji nie zwalnia ucznia od obowiązku sporządzenia zadania domowego oraz opanowania wiadomości i umiejętności.

POZIOMY WYMAGAŃ PROGRAMOWYCH

 ZAJĘCIA  TECHNICZNE

 

   POZIOMY   WYMAGAŃ 

 

Ocena  niedostateczna :

  • uczeń  nie  opanował  wiadomości  i  umiejętności,  które  konieczne  są  do  dalszego  kształcenia
  • nie  potrafi  rozwiązać  zadań  o  elementarnym  stopniu  trudności  z  pomocą  nauczyciela
  • nie  potrafi  bezpiecznie  posługiwać  się  narzędziami, przyborami, sprzętem  technicznym
  • nie  wykazuje  zainteresowania  przedmiotem

ocena  dopuszczająca

  • uczeń  ma  braki  w  wiadomościach  i  umiejętnościach  określonych  programem  ale  braki  te  nie  przekreślają  możliwości  dalszego  kształcenia
  • rozwiązuje  z  pomocą  nauczyciela  typowe  zadania  o  niewielkim  stopniu  trudności
  • potrafi  wykonać  bardzo  proste  doświadczenie  z  pomocą  nauczyciela

ocena  dostateczna :

  • uczeń  opanował  w  podstawowym  zakresie  wiadomości  i  umiejętności  określone  programem  nauczania
  • potrafi  zastosować  wiadomości w  rozwiązywaniu  typowych  zadań  z  pomocą  nauczyciela
  • potrafi  wykonać  proste  doświadczenie  z  pomocą  nauczyciela
  • zna  nazwy  podstawowych  narzędzi, przyborów, sprzętu  technicznego

ocena  dobra:

  • uczeń  opanował  w  dużym  zakresie  wiadomości  i  umiejętności  określone  programem nauczania 
  • poprawnie  stosuje  wiadomości  w  rozwiązywaniu  typowych  problemów
  • potrafi  bezpiecznie  wykonać  zaplanowane  doświadczenie
  • prawidłowo  posługuje  się  narzędziami, przyborami, sprzętem  technicznym 

ocena  bardzo  dobra :

  • uczeń  w  pełnym  zakresie  opanował  wiadomości i  umiejętności  programowe
  • potrafi  zastosować  posiadaną  wiedzę  w  rozwiązywaniu  problemów
  • jest  samodzielny, korzysta  z  różnych  źródeł  informacji
  • potrafi  zaplanować i bezpiecznie  przeprowadzić  doświadczenie,  eksperyment
  • prowadzi  zeszyt  przedmiotowy  i  zeszyt  ćwiczeń
  • jest  zawsze  przygotowany  do  lekcji

ocena  celująca :

  • uczeń  posiada  wiadomości  i  umiejętności  znacznie  wykraczające  poza  materiał  przewidziany  programem 
  • potrafi  stosować  wiadomości  w  sytuacji  nietypowej
  • umie  formułować  problemy
  • proponuje  oryginalne  rozwiązania
  • prowadzi  zeszyt  przedmiotowy  i zeszyt  ćwiczeń
  • reprezentuje  szkołę  na konkursach : BRD  i  Pierwszej  Pomocy i innych